Już w czerwcu 2018 roku, Google wprowadzi w życie politykę, zgodnie z którą wszelkie próby reklamowania kryptowalut, będą karane banowaniem.

Scott Spencer, dyrektor do spraw zrównoważonych reklam Google powiedział:

Nie mamy kryształowej kuli, aby wiedzieć, dokąd zmierza przyszłość kryptowalut, ale widzieliśmy wystarczająco dużo szkód doznanych przez konsumentów oraz prób oszustw. Jest to dziedzina, do której chcemy podejść z dużą ostrożnością. […] Poprawa jakości ogłoszeń w Internecie poprzez usuwanie szkodliwych bądź inwazyjnych reklam nadal będzie dla nas najwyższym priorytetem.

reklama, logo

Jak przyznał w wywiadzie dla CNBC, zmiany są wynikiem aktualizacji polityki Google, zgodnie z którymi, zakazem reklamowania objęte będą nie tylko same kryptowaluty, ale także wszystko, co może się z nimi kojarzyć (ICO, portfele kryptowalutowe, poradnictwo dotyczące cyfrowych monet).

Zeszły rok był rekordowy pod względem ilości usuniętych reklamodawców. Jak oświadczyło Google, spośród 3,2 miliarda reklam, aż 320 tysięcy reklamodawców, naruszyło obowiązujące zasady. Na czarnej liście wylądowało 90 tysięcy stron internetowych i 700 tysięcy mobilnych aplikacji.

Na podobny pomysł walki z kryptowalutami, wpadł w kilka miesięcy temu, Facebook. Znana sieć społecznościowa zbanowała wszystkie reklamy kryptowalut, argumentując swoje poczynania walką z produktami finansowymi i usługami, które wiążą się z częstym wprowadzaniem w błąd.

logo google,

Jason Roy, śledczy kanadyjskiej Komisji Papierów Wartościowych w Manitobie oświadczył:

Rozmawialiśmy z Google, przeprowadziliśmy podobne dyskusje i oczekujemy podjęcia analogicznych działań. Mam nadzieję, że firma zarządzi politykę [podobną do polityki Facebooka], w której ze szczególną uwagą będą traktowane produkty takie jak opcje binarne, ICO i kryptowaluty. […] Kanadyjska Grupa Zadaniowa ds. Opcji Binarnych oraz FBI wyjaśniły Facebookowi, jakie są obawy i że tego typu reklamy prowadzą do sytuacji, w której ludzie stają się ofiarami.

Może się wydawać, że z jakichś powodów świat broni się przed prężnie rozwijającym się rynkiem kryptowalut, czego przykładem jest zmiana polityki Facebooka, czy Googli. Być może jednak taka praktyka przyczyni się do większej ostrożności w zawieraniu transakcji, a także zmuszenia przyszłych inwestorów do samodzielnego przeanalizowania branży, zamiast ślepego podążania za reklamowanymi produktami.

Ban za reklamowanie kryptowalut w Google
5 (100%) 2 votes