Jak informowaliśmy kilka dni temu, Twitter, idąc w ślady Google i Facebooka, planował zmienić politykę firmy i zakazać reklamowania kryptowalut. Teraz już oficjalnie ogłosił, że zamiary zostały wprowadzone w życie. 

Jeszcze kilka tygodni temu, domniemane banowanie reklam kryptowalutowych przez Twittera, stało pod znakiem zapytania. W obecnej chwili, Twitter oficjalnie potwierdził rozprawienie się z reklamodawcami kryptowalut w celu ograniczenia oszustw i ochrony użytkowników.

Pierwszym na liście witryn internetowych blokujących działalność kryptowalutową, był Facebook. W styczniu 2018 roku ogłosił, że nie będzie wspierać promowania kryptowalut i związanym z nimi, ICO. W jego kroki poszło Google, które wprowadzenie nowych regulacji zaplanowało na czerwiec.

Od pewnego czasu i Twitter był ofiarą nasilającej się presji użytkowników popierających poczynania Google, czy Facebooka. W wyniku rosnącej ilości fałszywych kont, oferujących nielegalne przedsięwzięcia, zarząd Twittera zdecydował o konieczności natychmiastowego działania.

Rzecznik Twittera stwierdził:

Dążymy do zapewnienia bezpieczeństwa społeczności Twittera. W związku z tym dodaliśmy nowe zasady dotyczące reklam na Twitterze związanych z kryptowalutą. 

Zgodnie z tą nową polityką reklama, ICO i sprzedaż tokenów będzie zabroniona na całym świecie. Będziemy kontynuować iterację i ulepszać tę politykę w miarę rozwoju branży.

Nie wszystko zakazane

Zakaz Twittera nie jest kompletny. Usługi i giełdy usług kryptowalutowych, które według publicznych notowań są uznawane za dopuszczalne, będą mogły w dalszym ciągu reklamować swoje produkty.  Przykładowo – zgodnie z prawem japońskim, tylko zatwierdzone przez agencje usług finansowych, giełdy, będą mogły promować usługi.

Mimo tego, że sam zakaz reklamowania kryptowalut może wiązać się z dużym niezadowoleniem części użytkowników, główny bilans wychodzi na plus. Dzięki zmianie polityki, wiele nieuczciwych przedsięwzięć blokujących nienaganną i bezpieczną przestrzeń kryptowalut, zostanie unicestwiona.

Innym powodem, dla którego Twitter wprowadził kontrowersyjny zakaz, jest odpowiedzialność. Twitter, Facebook i Google chronią się przed wzięciem odpowiedzialności za użycie swoich platform do oszukańczej działalności użytkowników.

Trudno się dziwić – zbiorowy pozew członków potężnych społeczności, mógłby przyczynić się do strat wizerunkowych i – w konsekwencji – potencjalnego zamknięcia popularnych witryn.

To już oficjalne – Twitter blokuje reklamy kryptowalut
5 (100%) 1 vote