Kilka miesięcy temu, Narodowy Bank Polski, współpracujący z Komisją Nadzoru Finansowego, uruchomił akcję, której celem miało być przestrzeganie Polaków przed kryptowalutami i uświadomienie ogromnego ryzyka płynącego z cyfrowego obrotu. Na kampanię wydano ponad 90 tysięcy złotych.

,,Uważaj na kryptowaluty” objęło swoim zasięgiem nie tylko portal YouTube, Facebook, ale również specjalnie do tego przygotowaną witrynę – uwazajnakryptowaluty.pl. NPB starał się dotrzeć do potencjalnych inwestorów, poprzez największe media społecznościowe.

W wyniku akcji, powstało wiele materiałów, które – wykorzystując popularność ich autorów – dotarły do ogromnej ilości widzów.

W grudniu 2017 roku, jeden z użytkowników portalu Wykop.pl, zgodnie z prawem do informacji publicznej, złożył wniosek o udokumentowanie danych na temat akcji prowadzonej pod patronatem NBP.  W odpowiedzi, Narodowy bank Polski poinformował, że koszt kampanii ,,Uważaj na kryptowaluty”, wyniósł 91,2 tys. złotych.

Pieniądze zostały przeznaczone za opłacenie Facebooka, Google (właściciela YouTube, oraz Gamellona (korporacji odpowiedzialnej za zrzeszanie youruberów).

Czy kampania odniosła sukces? Tego jeszcze nie wiadomo.